De Wensen

Huis Verzekeringen wilde de bestaande website graag een update geven om de uitstraling aan te laten sluiten bij hun bedrijf. Uit de briefing kwam dat de website naast persoonlijke benadering ook kwaliteit moest uitstralen. Bovendien moet de website een duidelijke scheiding hebben tussen de kantoren en moeten de contactopties centraal moesten staan zoals bij eigenlijk elke website. Het bedrijf is namelijk gericht op de lokale markt en helpt zijn doelgroep graag via persoonlijk contact. Ook moest de website door medewerkers beheerd kunnen worden wat tot op heden niet mogelijk was.

De Oplossing

Meteen tijdens de briefing werd er gekozen om het CMS aan te passen van een custom CMS naar WordPress. Dit zorgt er samen met een pagebuilder voor dat de website na de oplevering kan worden beheerd door de medewerkers. Daarmee is het plaatsen van nieuws en het aanpassen van teksten geen belemmering of kostenpost meer. Ook werd gekozen voor een strak design waarbij alle losse pagina’s zijn samengevoegd per onderwerp zodat het voor de klant eenvoudiger is om informatie te vinden. Contactformulieren en de chat zijn geïntegreerd via iframe’s en api’s zodat bezoekers de website niet meer hoeven te verlaten voor een schademelding of aanvraag. Contactopties zijn centraal gesteld en via elke pagina goed te vinden op zowel desktop als telefoon.

Het Resultaat

  • Eigen huisstijl en design
  • Duidelijke contactopties
  • Nieuwe CMS voor beheer
  • Blog met nieuws
  • Persoonlijk contact met chat
  • Goed vindbaar in Google
  • Zelf aan te passen
  • Duidelijke contactopties
  • Overzichtelijke informatie
  • Geïntegreerde formulieren voor schade, meldingen etc.