De Tacklebox

De Wensen

De Tacklebox wilde graag hun high-traffic webshop vernieuwen naar de huidige standaarden in design en techniek aangezien de vorige webshop 5 jaar geleden was ontwikkeld en verouderd begon te raken. Daarnaast was de wens om meer mogelijkheden te krijgen met betrekking tot het plaatsen van video’s en blogs om naast producten ook waardevolle informatie aan de bezoekers te kunnen bieden.

Deze vernieuwing diende echter wel met minimale downtime gepaard te gaan om de bezoekersstroom niet te onderbreken. Ook moest het voorraad- en kassasysteem perfect worden gekoppeld zodat de webshop altijd up-to-date is.

De Oplossing

Al snel bleek dat het huidige CMS geen goede optie was voor de contentstrategie van De Tacklebox. Met alle groeiplannen de komende jaren was een platform nodig wat schaalbaar was en waarbij aanpassingen een kwestie van uren zijn in plaats van dagen. Daarom is er gekomen om de nieuwe webshop van de grond op te gaan bouwen en te zorgen dat de huidige url’s na de livegang exact hetzelfde blijven om de goede googleposities te behouden en zelfs te verbeteren door nieuwe techniek.

Daarbij is het complete design vernieuwd naar de huidige standaarden, is er een blog ingericht waar artikelen en video’s kunnen worden gedeeld en er is een chat geimplementeerd voor sneller en persoonlijker contact met shoppende klanten.

Op webshop niveau is het navigeren sterk verbeterd door het maken van een mega-menu op de homepage en duidelijker filters in de categorieën waardoor klanten veel sneller bij de gewenste producten uitkomen. De voorraad is inzichtelijk gemaakt door de voorraadkoppeling waarbij producten binnen enkele seconden uit de webshop verdwijnen wanneer ze zijn uitverkocht in de winkel of webshop. Ook zijn opties toegevoegd om producten te vergelijken en op een verlanglijst te zetten die wordt opgeslagen in het account en later kan worden aangepast of afgerekend.

Tot slot zijn de betalingsmogelijkheiden uitgebreid waardoor elke klant in zowel Nederland als België zijn favoriete betaalmethode kan gebruiken.

Het Resultaat

  • Moderne huisstijl
  • Slimme navigatie en filters
  • Zelfde url’s met nieuwe CMS
  • Content delen op blog
  • Persoonlijk contact met chat
  • Goed vindbaar in Google
  • Schaalbaar tegen lage kosten
  • Veel nieuwe betaal- en accountopties.
  • Offline en online voorraad 1:1 gekoppeld